GDDKiA ponownie rozstrzygnęła przetarg na budowę obwodnicy Starogardu Gdańskiego. Wybrała Budimex. Poprzedni wybór – oferty Unibepu – został unieważniony po wyroku Krajowej Izby Odwoławczej.
Obwodnica Starogardu Gdańskiego ma mieć 16 km długości. Powstanie w ciągu drogi krajowej nr 22. Budimex jest gotów wykonać zadanie za 441,5 mln zł. To trzecia oferta pod względem ceny – najtańszy był
wybrany pierwotnie Unibep (tym razem oferta została odrzucona), drugie było konsorcjum Fabe Polska i Mosty Łódź (oferta również odrzucona).
Obwodnica Starogardu Gdańskiego będzie miała jedną jezdnię, po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku jazdy plus dodatkowy pas do wyprzedzania występujący naprzemiennie w obu kierunkach (tzw. układ 2+1). Nowy odcinek z dotychczasowym układem dróg zostanie połączony poprzez ronda turbinowe. Nawierzchnia będzie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku 11,5 t na oś.
W ciągu drogi powstaną obiekty inżynierskie, infrastruktura ochrony środowiska, w tym przejścia dla zwierząt i przepusty ekologiczne, a także ekrany akustyczne.
Inwestycja będzie realizowana w systemie projektuj i buduj. Na prace przewidziano 39 miesięcy od zawarcia umowy, z wyłączeniem okresów zimowych. Umowa z wykonawcą ma być zawarta na przełomie III i IV kwartału 2025 r. W tym scenariuszu budowa powinna się zakończyć w II kwartale 2029 r.